Online Reserveringen

Online Reserveringen; Het visitekaartje op uw website!

Facilitair Management Informatie Systemen (FMIS) zijn met name gericht op de interne organisatie. Middels de softwareoplossing Online Reserveringen kunt u (binnen het FAME-Systeem) nu ook de mogelijkheid bieden om externe partijen zelf ruimtes en eventuele dienstverlening te kunnen laten reserveren. De toepassing Online Reserveringen zal hierbij aan uw eigen website worden gekoppeld, zodat uw externe klanten vierentwintig uur per dag, zeven dagen in de week de mogelijkheid hebben om ruimtes en dienstverlening binnen uw organisatie te kunnen reserveren. Hierbij zal het FAME-Systeem als bron voor de basisgegevens en beschikbaarheid van ruimtes en dienstverlening gaan dienen.

Met de FAME-toepassing Online Reserveringen zijn dubbele boekingen vanaf heden verleden tijd! Daarnaast biedt het uw organisatie de mogelijkheid om zowel interne als externe boekingen eenvoudig onder te kunnen brengen in één (FMIS-)systeem.

Enkele standaard functionaliteiten staan tot uw beschikking:

  • 24/7 altijd en overal de meest actuele informatie omtrent uw (interne en externe) ruimte– en dienstreserveringen.
  • Online Reserveringen is te koppelen aan uw eigen website en is naar eigen smaak in te richten.
  • In Online Reserveringen kunt u informatie laten weergeven omtrent uw locatie(s) en ruimtes;
    • Omschrijving van de locatie en het vastleggen van een vijftal foto’s per locatie.
    • Routebeschrijving per locatie.
    • Het laten tonen van de locatie op een plattegrond in Google Maps.
    • Omschrijving van de ruimtes per locatie en het vastleggen van foto’s per ruimte.
    • Vastleggen van tarieven per ruimte.
  • In Online Reserveringen kunt u verschillende soorten dienstverlening laten reserveren. Hierbij kunt u denken aan catering, audio visuele middelen, meubilair et cetera.
  • Bij het bevestigen van de reservering kunt u uw algemene voorwaarden laten tonen en accepteren door de aanvrager.
  • De reserveringen worden geboekt als een optie, waarbij de reservering middels een standaard e-mailbericht definitief kan worden bevestigd door de (externe) aanvrager.
  • De (externe) aanvrager heeft ook de mogelijkheid om een aanvraag in te kunnen dienen voor een periodiek terugkerende reservering middels een aanvraagformulier.
  • Mogelijkheid tot het direct kunnen laten afrekenen van de reservering en de daarbij behorende dienstverlening (onder andere met IDeal).
  • Het beheer van de zaal- en dienstreserveringen vindt plaats in de module Reserveringen in de FAME-BackOffice.
  • Mogelijkheid om de zaal- en dienstreserveringen achteraf (per aanvrager) te kunnen factureren en de betalingen hiervan bij te houden.
  • Mogelijkheid om uw activiteiten middels een API in een activiteitenoverzicht (agenda) op uw website te laten tonen.
  • Online Reserveringen is meertalig in gebruik.
  • Diverse rapportages en managementstatistieken behoren als vanzelfsprekend tot de vaste onderdelen van deze module.

 

 

Onderstaand worden enkele screenshots weergegeven van de toepassing Online Reserveringen;