WERKPLEKKEN RESERVEREN OP KANTOOR GAAT VEILIG MET FAMAS

Wist je, dat je met FAMAS werkplekken online kan (laten) reserveren? Ideaal in de voortdurende coronatijd. Zo kunnen medewerkers op een verantwoorde manier naar kantoor. Lees hier hoe het werkt.

Hoe werkt het?

Met de module ‘Reserveringen’ in het web-based integrale Facilitaire Management Informatiesysteem (FMIS) van FAMAS kun je verschillende typen ruimtes in je bedrijfspand, waaronder werkplekken, invoeren om online te laten reserveren. Je kunt dus kiezen, welke werkplekken je beschikbaar stelt met het oog op de coronamaatregelen zoals de 1,5 meter afstand en goede ventilatie. En welke je niet beschikbaar hebt te om te werken. Werkplekken kunnen op drie manier worden geregistreerd, beheerd en bewaakt. Via de selfservice app, via de online reserveringen en via de backofficefunctie.

Medewerkers kunnen vervolgens eenvoudig thuis zien via de app op hun mobiel welke werkplekken er beschikbaar zijn.  Zij kunnen zelf een werkplek reserveren en annuleren. Met de selfservice in de module kunnen ze ook reserveringen zelf indienen. Met een eenvoudig mailtje ontvangen zij automatisch een bevestiging (of weigering) van hun boeking.

Planboard

In het planboard heb je als planner -maar ook als medewerker die een werkplek wil reserveren- 24/7 een actueel overzicht van welke werkplekken gereserveerd zijn en door wie. Dit zorgt ervoor, dat het altijd duidelijk is, welke plekken op welke datum en tijdstip vrij of bezet zijn. Zo voorkom je dubbele boekingen en de bijbehorende ergernis. Moet een medewerker ieder week op een bepaald dagdeel aanwezig zijn? Ook deze periodiek terugkerende reserveringen kunnen worden vastgelegd.

Maar zeer belangrijk natuurlijk in de huidige tijd: zo zorg je er ook voor dat de medewerkers op een verantwoorde manier naar kantoor kunnen komen. Op deze manier voelen ze zich veilig in hun werkomgeving.

Reserveringsoverzicht verspreiden via site of narrowcasting

U kunt er ook voor kiezen, om de beschikbare ruimtes en reserveringen in een handig activiteitenoverzicht te tonen op uw website. Ook kunt u deze laten zien via beeldschermen ter plekke in uw pand of panden (narrowcasting). Zo maakt u het uw medewerkers in deze lastige tijden nog een stukje makkelijker om veilig naar kantoor te komen als dat noodzakelijk is.

Werkplekken reserveren: meer weten?

Wilt u meer weten hoe u met de module ‘Reserveringen’ ook uw medewerkers verantwoord naar kantoor kan laten komen als het nodig is? Neem dan contact met ons op!

Leave a Comment

meldingenbeheer efficiënt